tag:blogger.com,1999:blog-5792317305530131318.post4383835409262724507..comments2022-05-10T09:33:37.344+02:00Comments on Elkatelka123 :): Kurz empatie :)Ellahttp://www.blogger.com/profile/15122618453916884110noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5792317305530131318.post-40753035546188255482016-03-16T18:55:43.982+01:002016-03-16T18:55:43.982+01:00Ono je to este komplikovanejsie... Casto sa myli B...Ono je to este komplikovanejsie... Casto sa myli B/D, M/N, A/O, niekto vidi pismo rozmazanejsie, pripadne dvojito a pod... <br /><br />A priciny? Tazko povedat, toto hovori literatura:<br />Tieto ťažkosti majú individuálny charakter a vznikajú na základe dysfunkcií centrálnej nervovej sústavy, nevyzretosti kognitívnych centier mozgu. Dôsledky týchto porúch - depresie, frustrácia či traumatizácia detí - zapríčinené školskými neúspechmi, sú však závažnejším problémom než samotné poruchy. <br /><br />Predovšetkým si treba dôkladne uvedomiť, že porucha pozornosti alebo hyperaktivita nie sú choroby. Je to stav mozgovej činnosti, spôsob fungovania mozgu. Mozog je z najrozličnejších príčin nastavený na nadmernú motorickú aktivitu, chýbajú alebo sú oslabené tlmivé procesy mozgu, ktoré “hamujú” – brzdia zvýšenú motorickú činnosť. Podobne aj pri poruchách pozornosti predpokladáme, že systémy mozgu, ktoré sú zapojené do komplexu funkcií súvisiacich s pozornosťou, sú buď oslabené alebo ešte nezrelé. Deti potom nie sú schopné plniť požiadavky najbližšieho okolia, správajú sa podľa nás nevhodne, nesprávne, odlišne. Ich odchýlka v správaní je mimo toho, čo spoločnosť konvenčne považuje za normalitu. To, že odlišné fungovanie mozgu je stav, ktorý bude pretrvávať dlhšiu dobu a nedá sa okamžite zmeniť, bude príčinou toho, že ťažkosti dieťaťa budú trvať dlhšie, pričom možnosti rýchlej nápravy sú u nich vo väčšine prípadov značne obmedzené. Je určitou výhodou, že veľká väčšina spomenutých ťažkostí sa s postupujúcim vekom dieťaťa stráca alebo sa ich intenzita znižuje. <br />U detí treba vždy pátrať po príčine ich nepozornosti alebo hyperaktivity, aj keď na prvý pohľad nemusí byť veľmi zrejmá. Hyperaktivita i porucha pozornosti majú rozličné príčiny. Existujú fyziologická hyperaktivita v predškolskom veku, hyperaktivita z nezrelosti mozgu, konštitučne podmienená (vrodená) hyperaktivita, hyperaktivita u nadpriemerne nadaných detí, hyperaktivita na nevhodné prostredie a neprimerané požiadavky a nakoniec porucha pozornosti a hyperaktivita u detí, ktoré majú poškodený mozog. Poznanie základnej príčiny je vždy kľúčom a východiskom pri riešení konkrétneho prípadu. <br />(zdroj: http://www.predys.szm.com/)Ellahttps://www.blogger.com/profile/15122618453916884110noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5792317305530131318.post-52635172682438246662016-03-16T18:38:10.512+01:002016-03-16T18:38:10.512+01:00vyborna nazorna ukazka textu, dlho som si to neved...vyborna nazorna ukazka textu, dlho som si to nevedela predstavit, ze co to dyslexia v praxi je az som videla podobne ukazky a potom si clovek uvedomi, ake narocne to je. Ozaj, vie sa pricina? Ako to vznika a preco?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15517755505361118778noreply@blogger.com