Translate

pondelok 17. júla 2017

Zmena zmeneného plánu... Alebo kolieska, točte sa...

O tento úžasný zážitok sa musím podeliť...


S deťmi sme už pár dní chystali do ZOO pozrieť dinosaurov.

Zbalili sme ruksak, fotoaparát, občerstvenie a hor sa autom do ZOO...
Vtedy som netušila, že rovnaký plán má aj ďalších asi tristopäťdesiatosem rodín a preto parkovisko praskalo vo švíkoch... Rovnako aj všetky okolité parkoviská...



Zdroj foto: Internet

Tak som s úsmevom na tvári deťom oznámila, že meníme plány a pôjdeme na Partizánsku lúku... 
Hups... 
To bude asi telepatia s ďalšími mamičkami, oteckami, babkami, strýkami atď., lebo sa zopakoval scenár spred ZOO a aj tu bolo nemožné nájsť parkovacie miesto...
Zdroj foto: Internet


V duchu som si hovorila, že sme asi mali vynechať raňajky alebo vstať už o piatej, aby sme prišli v čase, kedy sa aj u lekárov rozdávajú časenky...
A tak som znova rozbehla tie malé kolieska v hlave, aby som deti neukrátila o sľubovaný prázdninový zážitok...

Vtom mi preblesla hlavou myšlienka zo stránky www.precitaneleto.sk ... 


Knihy, zážitky, aktivity... 
Každý týždeň iná téma... 
Téma tohto týždňa - RASTLINY... 
Mám to!
Botanická záhrada!!!

A bolo rozhodnuté. 
Pred vchodom sa na nás usmievalo voľné parkovacie miesto, za bránou sa na nás usmieval milý dôchodca, ktorý predával vstupné. Bol ústretový, ochotne odpovedal na moje zvedavé otázky, či majú orientačný plán, či majú možnosti pre deti a pod...

A potom to už nejako išlo samé.... Všade naokolo rozkvitnuté kvietky, upravené trávniky, čisté chodníky... Vďaka smerovým tabuľkám nebol problém nájsť rozárium, skalku či jazierko... Vďaka vysokým stromom nebol problém nájsť tieň... Vďaka mnohým lavičkám nebol problém si posedieť, porozprávať s deťmi, oddýchnuť si... Proste paráda...


Dokonca práve v čase, kedy sme prišli do skleníkov, sa v jednom z nich spustilo automatické zavlažovanie... To bolo sviežej radosti... Nevadilo nám, že budeme trochu mokrí, veď je leto... Bola to tá správna amazonská atmosféra...


Okrem toho sme videli aj jašteričky behajúce medzi skalkovými rastlinkami, žaby oddychujúce na listoch v jazierku, veľké aj malé ryby, vodnú korytnačku a dvoch hadov.



Som veľmi rada, že boli zbúrané všetky moje historické predsudky.
Ďakujem všetkým, ktorí sa postarali o takýto prerod našej bratislavskej botanickej záhrady a ktorí sa o ňu naďalej trpezlivo starajú a zveľaďujú ju.


Jediná maličkosť, ktorá mi chýbala (teda asi mojim deťom) - chýbal mi tam malý obchodík, kde by sa dal kúpiť malý kaktus alebo malá mäsožravá rastlinka a k tomu akýkoľvek suvenír..
Pamätám si z mojich detských čias, ako som sa s láskou o takýto kaktusík či mäsožravku potom doma starala, pozorovala a porovnávala s informáciami v knižke... Snáď nabudúce, lebo som si istá, že sa do tejto botanickej záhrady ešte čoskoro vrátime... 




Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára