Som rodič... Občas (často?) zúfalý...
Vyšetrovať? Diagnostikovať? Integrovať? Odložiť? Preložiť?
A pomôže to???
Dôležité je rešpektovať, spolupracovať a pomáhať...
Väčšinou sa rodičov pýtam, čo od toho očakávajú...
Musím dopísať moje ROZHORČENIE nad tým, že je to všetko o prístupe... Keď je škola ústretová, niekedy papier netreba, prípadne je to minimum, čo musí rodič s dieťaťom absolvovať... ALE... Bohužiaľ sú na Slovensku aj inštitúcie, kde ani papier o diagnóze, integrácii, odporúčaniach, individuálnom pláne proste nič neznamená a všetko je na rodičovi a dieťa trpí...
Vyšetrovať? Diagnostikovať? Integrovať? Odložiť? Preložiť?
A pomôže to???
Dôležité je rešpektovať, spolupracovať a pomáhať...
Väčšinou sa rodičov pýtam, čo od toho očakávajú...
- Sú zariadenia, kde berú každé dieťa individuálne, majú svoj osobitý prístup, dieťa je aj so svojimi chybami šťastné...
- Sú zariadenia, kde majú možnosti, ale vyžadujú papiere, potvrdenia, diagnózy... Potom sa nájdu aj cesty...
- Sú zariadenia, kde donesiete papiere, potvrdenia, diagnózy, ale musíte bojovať za svoje práva (práva Vášho dieťaťa)..
- A sú zariadenia, kde sa môžete aj rozkrájať, proste najlepšie je odtiaľ rýchlo utekať...
Musím dopísať moje ROZHORČENIE nad tým, že je to všetko o prístupe... Keď je škola ústretová, niekedy papier netreba, prípadne je to minimum, čo musí rodič s dieťaťom absolvovať... ALE... Bohužiaľ sú na Slovensku aj inštitúcie, kde ani papier o diagnóze, integrácii, odporúčaniach, individuálnom pláne proste nič neznamená a všetko je na rodičovi a dieťa trpí...
A tu si dovolím citát z nedávneho príspevku na sociálnej sieti:
Deti s výnimočnými potrebami a chorobami/ postihnutím nie sú zaujímavé alebo podivné. Chcú len to, čo každý - BYŤ AKCEPTOVANÝM !!!
- On je hyperaktívny! Choďte s ním ku psychológovi, navštevujte odborníkov, dajte ho do špeciálnej školy...
- Máme potvrdené ADHD a učiteľky nevedia, čo s ním...
- Myslím, že má Aspergerov syndróm. Mám s ním ísť na vyšetrenie?
- Začal sa v škôlke pocikávať, odmieta jesť.. Nechceme znova zmeniť škôlku, veď si tam zvykol...
- Bojujeme s poruchou pozornosti, ale učiteľka vie, ako sa dcérke venovať, ako s ňou spolupracovať... Dokedy čakať? Má vôbec zmysel spolupráca s odborníkmi?
- On už dosť neznáša školu a to aj predmety, ktoré mal veľmi rád... Nuž ale čo dodať, keď pani učiteľka bazíruje na peknom zošite a písomky mu dá prepísať, že to po ňom nevie čítať (samozrejme, že vie, ale...).
- Včera som sa pobavila (to je taký smiech cez slzy), keď sa syn (10r.) na otázku psychologičky, že keby bol politikom a mal by moc niečo urobiť alebo zmeniť, čo by to bolo odpovedal: zrušil by som povinnú školskú dochádzku :)
- Dcéra má zatiaľ len predbežne zapísané ADHD - ževraj do 6r mi nikto túto diagnózu na papier nedá...
- Môj štvrták už nebude v 5r. integrovaný, že sa veľmi zlepšil. Má dysortografiu, nejaké veci nám boli odporučené, čo by sa mohli ešte dodržiavať, tak uvidíme, ak by sa niečo zhoršilo, máme sa ozvať.
- V škole ho odmietli integrovať. Psychologička nie, školská odporučila integráciu kvôli správaniu a dysortografii a škola odmietla. Oni ma len presviedčajú na ústavné liečenie a hotovo. Aj školská psychologička. A dnes sme boli u psychiatričky a ona v žiadnom prípade liečenie, že to by sme synovi ešte uškodili, že sa nemám dať prehovoriť.
- Nebojte sa deti dať integrovať, ak ste to neurobili doteraz (5.ročník), tak neváhajte, neskôr sa to môže vypomstiť.. Teraz vieme v škole našim deťom pomôcť, viac sa im venovať a výsledky ukazujú, že to deti vedia dotiahnuť, lebo budú mať pevné základy..
KTO ale pomôže RODIČOVI takéhoto dieťaťa?
Čo je v danej chvíli podstatné?
Čo robiť, ak máme podozrenie, že príčinou problémov dieťaťa v učení sú vývinové poruchy učenia
(Metodický materiál)
Uvádzame základný postup, ako rodičia v takomto prípade majú postupovať, aby dieťaťu pri učení pomohli: METODICKÝ MATERIÁL - PDF link
Vypracované kolektívom CPPPaP, Hubeného 25, Bratislava
#dyslexia #dysgrafia #porucha_pozornosti #ADHD #ADD #Aspergerov_syndrom #skola #integracia
Žiadne komentáre :
Zverejnenie komentára