Hmmmm, rodič to má v mnohých prípadoch ťažké...
Každý učiteľ si myslí, že práve jeho predmet je najdôležitejší a ak je dieťa v danom predmete v škole menej obratné, tak že to znamená, že doma nič nerobí...
Miška mi volala zo školy s hysterickým plačom, že na víkend s ňou nemáme počítať, lebo musí ísť na víkend k pani učiteľke štrikovať rukavicu, lebo jej to nešlo a tým pádom boj s vôľou prehrávala..
- Áno, základy štrikovania ovláda, veď už sama urobila malú kapsičku na MP3 prehrávač, ale stále je to málo, teraz treba rukavicu na piatich ihliciach...
- Áno, štrikovanie je dôležité pre podporu trpezlivosti, vôle, jemnej motoriky....
- Áno, má problémy s pozornosťou a aj jemnou motorikou a je zasnená...
- Áno, rýchlo sa vzdáva pri neúspechu..
- Áno, doma sme radi, keď stihneme dopisovať chýbajúce poznámky v zošitoch, lebo učebnice nemajú...
Po chvíli volá pani učiteľka a potvrdzuje dcérine obavy...
Čo urobí MAMA?
a) Nechá dcéru odísť "za trest" na víkend k pani učiteľke, veď musí znášať dôsledky (s vedomím, že to u dcérky vyvolá migrénu so zvracaním zo stresov)
b) Upokojí dcéru a vysvetlí jej, že si za to môže sama a že jediný, kto jej dokáže s tým pomôcť je pani učiteľka... Tým pádom zruší mesiac vopred naplánovaný program na víkend a dá za pravdu tvrdeniu pani učiteľky, že dcéra doma vlastne nič nerobí, lebo nemá uštrikovanú rukavicu... (s vedomím, že do života si odnesie odpor ku štrikovaniu)
c) Dohodne sa s pani učiteľkou, nech dá dcére čas do pondelka a dohodne dcére ešte v ten deň doučovanie zo štrikovania (u milej pani z dediny, ktorá sa venuje IBA jej, všetko pekne ukáže, vysvetlí, vypočuje si všetky trápenia mladej dušičky bez ohľadu na čas) a dbá, aby dcéra dokázala, že vie prekonať samu seba...
Veľa odborníkov sa venuje deťom s poruchami učenia a pozornosti...
Psychológ, špeciálny pedagóg, škola, centrum, rodina...
KTO ale pomôže RODIČOVI tohto dieťaťa?
Čo je v danej chvíli podstatné?
Riešiť psychiku, motiváciu, vedomosti, vzťahy...
Žiadne komentáre :
Zverejnenie komentára