Translate

štvrtok 5. mája 2016

Slovenčina - nestíha, nebaví, nechce... Alebo... Aha, čo mama objavila...

Ťažko sa predierame ďalšími dňami.. V škole začala znova slovenčina, Miška nielen, že nestíha, ale ani nemá záujem.. A to je oveľa, oveľa horšie, než nejaké nestíhanie..

Na víkend si nedoniesla domov žiadne zošity... Ani úlohy.. (učebnice nemajú)... A samozrejme, že tvrdila, že žiadne úlohy nemajú...

A to ešte nie je všetko... Včera mi volal pán učiteľ... Miška vraj býva často nepozorná, myšlienkami na inej planéte, na vyučovaní je nesústredená a ani len nevie, čo v danej chvíli preberajú... Hmmmmm... Potvrdil mi, že často nemá urobené domáce úlohy (keďže mi tvrdila, že žiadne nemali a nemá doma zošit, ktorý by som pozrela..)

Tak som sa s Miškou dlho rozprávala, aby som zistila, v čom je problém...
Zistila som:

  1. Rozprávka o Slnku či Zemi ju nezaujala
  2. Vyhľadávanie slovných druhov nestíha a úlohu nepochopila
  3. Keď slová konečne nájdu, treba ich ešte vyskloňovať, čo ju odrádza, lebo je toho vraj veľa
  4. Školskú tašku má veľmi ťažkú (no a čo, že v nej nosí tri žonglovacie loptičky naplnené ryžou, darmo jej vysvetľujem, že keď vypije fľašu vody, tak bude aj taška ľahšia...).. Ona radšej nechá v škole všetky zošity...
Ale JA to tak nenechám...  

Slovenčinu si pomaly vysvetľujeme, úlohy si pomaly dorába, poznámky si pomaly dopisuje.. A k tomu pridávam akože zábavu, veď je to na počítači :)

Objavila som program DysPro a tak som ho chcela vyskúšať (Demo verziu)..




Musím uznať, že je to skvelá práca. 

Program je prehľadný, ľahko sa ovláda, vítam aj vedenie štatistiky... 



Určite by som ho dala ako povinné vybavenie u každého školského špeciálneho pedagóga, prípadne do každej učebne, kde si deti s poruchami učenia môžu trénovať učivo... 




A reálna skúsenosť dieťaťa s programom? 
Nechala som Mišku, aby urobila dve cvičenia (v každom po dve úlohy)...
Na začiatok som pre istotu vybrala učivo 4.ročníka... 



Bavilo ju to, robila úlohy s radosťou, dokonca si sama zadala aj ďalšie úlohy. Ak aj nemala úlohu vypracovanú správne, nezúrila (hehe, program by na to asi aj tak nereagoval) a miesto toho si dala ďalšie cvičenie z danej témy navyše...



Takže... Ak to niekoho zaujalo (prípadne nadchlo ako mňa), vyskúšajte... Link: DysPro

Neviem, či je tento článok považovaný za reklamu (hoci z toho nič nemám), ale rada sa delím o veci, nápady a skúsenosti, s ktorými som spokojná a myslím, že dokážu pomôcť aj ostatným... 
Rovnako rada uvítam aj Vaše rady, nápady a postrehy :)

#dysgrafia #poruchy_ucenia #dyslexia #slovencina #dys_pro

1 komentár :

  1. No super, tak to vyskúšam u svojho synovca. Pre neho je slovenčina ťažký horor, tiež je chúďatko dys... a diktáty nepriateľ č. 1. A ešte dostali novú učiteľku, ktorá to jednoducho nerešpektuje a namiesto vyplňovačiek, ktoré mal doteraz po ňom vrieska, aby nezdržoval ostatných. Aj také je dnes školstvo. Až sa mi plakať chce. Chápem, že keď ja som bola malá o dysleksii sa veľa nevedelo, alebo sa o tom nerozprávalo? Neviem. A učitelia bezproblémov nazývali deti s poruchami učenia hlupákmi. A je to škoda...koľko šikovných detí skončilo na smetisku života nesprávnym vedením? Snáď v dnešnej dobe to pôjde jednoduchšie.
    Sestra si to s učiteľkou vytmavila a snáď sa to zlepší...
    Reklama, nereklama je to super pomôcka a určite ju vyskúšame

    OdpovedaťOdstrániť