Translate

piatok 11. marca 2016

A je to tu v plnej paráde... Spoznávame poruchy učenia (osobne)... alebo spovede jednej hypermatky a zúfalého dieťaťa...

 September 2013
Tak a máme novú p. učiteľku. Prišla z iného mesta, je mladá, ale už má pedagogické skúsenosti. Dnes som bola za ňou, zatiaľ sa mi celkom pozdáva, tak uvidíme. Už o Miške vie, hovorila už aj so školskou špec. pedagogičkou, tak to hádam bude fajn.. Že zvažujú aj urobiť taký oddychový kútik v triede pre Mišku a jej spolužiaka - oni dvaja sú integrovaní (on kvôli adhd)..
Zajtra ideme ku psychologičke poobede, aby sme trošku odbúrali stres zo začiatku školy, ale bude to fajn.. Miška ju má veľmi rada.
Musím ešte z Cpppap vypýtať jeden formulár, čo nám chýbal k integrácii - novinka je, že okrem D4 treba aj nejaký formulár E.



Ozaj, aj som zabudla - v stredu sme boli s Miškou u psychologičky, vo štvrtok som tam bola potom sama na také zhrnutie.. Povedala, že sa jej nepáči, ako Miška narába s dýchaním pri rozpravaní, proste že zle dýcha, lebo nestíha tak rýchlo vysloviť to, čo chce práve povedať.. Tak nám odporučila buď nejakú flautu (čo Mišku nedonútim) alebo nejaké relaxačné cvičenia.. Tak som nás prihlásila na jogu, kam by sme chceli chodiť spolu.. Len treba držať palce, aby bolo dosť záujemcov a aby to tu blízko nás otvorili... Je málo kurzov jogy (alebo žiaden??) vhodný pre deti aj dospelých zároveň...

Dnes som bola za školskou špec. pedagogičkou, aby sme prešli Miškin individuálny plán.. Celkom fajn, hádam nám to pôjde..
Medzitým mi ale volala triedna učiteľka, že Miška si cez veľkú prestávku zase zlomila okuliare (stáva sa jej to cca každý polrok..).. Tak som ich potom rýchlo niesla do optiky a budeme čakať 2-3 týždne, či ich opravia..
Ďalšia vec je, že som dnes bola aj za učiteľkou angličtiny (majú zase inú).. Predstavila som sa a začala mi ona hneď hovoriť, ako Miška nemala nejaký papier, že Miška povedala, že jej ho roztrhal pes.. A že nemala ani zošit (ako jediná) a tak jej učiteľka povedala, že si to doma prepise.. A Miška jej na to povedala, že to asi bude problém, lebo mama je s malými deťmi doma a nemá kedy isť kúpiť zošit.. (pritom zošit ma doma aj s ďalšími piatimi voľnými..).. Normálne ju nespoznávam, lebo vie, že klamať nemá.. No uvidíme..




Október 2013
Idem sa pochváliť.. Kontrolný diktát aj vstupný test zo slovenčiny - máme jednotky!!! Som zvedavá na výsledok vstupného testu z matiky, ten zatiaľ nemáme..
Miška všetky tieto veci písala pekne v kľude u školskej špec. pedagogicky (ešte s jedným integrovaným spolužiakom).. Miesto diktátu mali doplňovačku, to mala len jednu chybu.. Z matiky vraj mala pár chyb, ale ústne si ich opravila, tak to uvidíme.. A dnes mali ten test zo slovenčiny a to vlastne ani neviem, len som našla v žiackej jednotku.

Vidím, že október prináša so sebou nové školské úskalia.. Aj my sa pasujeme.. Včera mi napísala triedna do žiackej odkaz, že Miška odmietla pracovať na hodine matematiky.. Miška mi to vysvetlila: „Mami, mne sa taaaak strašne nechcelo, som bola unavená..“ Tak som to podpísala a hotovo.. čo s ňou? to bola druhá vyučovacia hodina, pondelky bývajú ťažké..




Z angličtiny doniesla dvojku, vraj mala dve chyby (niečo písomné).. To ešte bude zábava.. Dnes majú mať vraj test..


November 2013
Ako sa pasujete s cudzím jazykom v škole??

Miška ma dyslexiu, dysgrafiu, je integrovaná, na individuálny študijný plán, bola som osobne za každým vyučujúcim.. Na ANJ ma zástupkyňu.. Za posledné 2-3 týždne doniesla dve dvojky z písomiek.. Prvá dvojka za dve chyby - zabudla dať apostrof pri it's a doll napísala s jedným L.. Druhá dvojka za to, že na 2 písomné otázky (v 1 z 5 cvičení) síce odpovedala správne, ale nie celou vetou... Bola som zase za vyučujúcou, Mišku vychválila, tak som ju zreteľne požiadala o ústne overovanie si vedomostí, prípadne ústne doskúšanie po písomke.. Bohužiaľ už v 3.ročníku musia vedieť aj písať slovíčka - čísla do 15, dni v týždni, hračky a časti tváre...


Nič nové, ale celkom príjemné čítanie pri rannej káve..
http://spuntik.zoznam.sk/cl/1000722/1367105/Ziaci-s-dyslexiou-to-maju-v-skole-tazsie





Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára